Pages

4/12/2011

Gila, Sesiapa Pun Boleh Terjun!

Kita sering kali mendengar ucapan seperti ini, apabila kita bertanya dengan seseorang tentang prestasi pekerjaan atau perniagaan yang sedang mereka usahakan, mereka akan menjawab "biasa-biasa" ataupun malu hendak bercerita. Namun hakikatnya memang benar apa yang mereka katakan kerana mereka sendiri tidak pasti akan visi dan matlamat justeru hasilnya adalah "biasa-biasa" sahaja.

Manakala, orang yang berani dan berjaya akan menjawab lain dari apa yang orang "biasa-biasa" katakan. Apabila kita bertanya, mereka akan menjawab "Hebat!, Alhamdulillah" dengan begitu yakin sekali. Ya. Memang hebat dan luar biasa kerana jawapannya pun sudah menggambarkan hal yang sebenar. Kenapa terjadi perkara seperti ini.? Kerana keyakinan dan matlamat yang jelas yang hendak dicapai antara orang yang "biasa-biasa" dengan orang yang "hebat" adalah berbeza. Keyakinan mereka berbeza, matlamat mereka dan visi mereka amat jelas disamping usaha mereka juga "luar biasa hebat".

Orang yang melakukan perkara yang biasa atau perkara yang sama setiap hari, maka hasilnya juga akan "biasa-biasa". Orang yang berjaya pula akan mencari idea melakukan sesuatu yang berbeza walaupun kadang-kadang perkara yang mereka lakukan dan cuba untuk lakukan tersebut kurang popular dan kurang mendapat sambutan. Oleh kerana keyakinan mereka yang tinggi dan usaha mereka yang berterusan disamping percaya bahawa idea mereka lama kelamaan akan diterima juga oleh orang lain. Tak hairanlah dan memang benar orang yang berjaya memang "gila-gila". "Gila-gila" dengan idea inovasi mereka dan yakin dengan matlamat yang hendak mereka capai. Untuk mencapai matlamat, mereka pasti akan lakukan pelbagai usaha dengan cara yang kadang-kadang kita sendiri akan mengatakannya mustahil tetapi bagi mereka tidak mustahil. Perkara "gila-gila" yang mereka lakukan ini pasti lain impaknya dan membuahkan hasil yang "luar biasa hebat".

Idea "gila-gila" mereka ini bukannya dilakukan hanya sekali sahaja. Selagi mana idea mereka tidak berkesan, mereka mereka akan terus mencuba dan membuat ekperimen tanpa jemu dan kenal erti putus asa. Mereka menggunakan sepenuhnya kekuatan minda kreatif dan pengalaman yang ada. Sebagaimana sebuah payung terjun tidak akan berfungsi jika ia tidak terbuka begitulah juga dengan minda kita. Penerjun udara sangat yakin yang payung terjun akan terbuka dan berfungsi dan mereka mempertaruhkan nyawa mereka. Mana mungkin mereka akan terjun kalau tidak mempunyai keyakinan yang tinggi. Buka minda kita cari idea yang kreatif lain dari orang lain, tetapkan matlamat dan bertindak dengan cepat dan konsisten. Yakin dengan segala usaha dan sudah tentu hasilnya pasti akan jadi "luar biasa hebat".

Anyone Can Jump

To show that anyone from any age can sky dive, a 92 year old man sporting artificial knees did a solo jump in Cleveland, Ohio. He weighed a mere 105 pounds, had fake knees, and a hearing aid. He leaped at 3,500 feet.

The oldest tandem skydiving jumper was a 100 year old in October 1999.

A woman at the age of 90 wanted to dive for her birthday to prove that age is just a number. She jumped from 12,000 feet.

The youngest sky diver was four years old. Again, this shows that any age individual can jump. The jump was a tandem jump, of course and the jump was made at 10,000 feet.


"Anda kaya dan Berjaya"

0 Komentar:

Post a Comment

Promosi Keahlian:

Semenanjung Malaysia:
1a. Pakej Keahlian Biasa (A) - RM50 + RM9 (Kos Penghantaran)
1b. Pakej Keahlian Biasa (B) - RM50 + RM9 (Kos Penghantaran)
2a. Pakej Keahlian Higoat - RM230 + RM12 (Kos Penghantaran)
2b. Pakej Keahlian Keluarga Sihat - RM230 + RM12 (Kos Penghantaran)
3. Pakej Stokis >RM3000 atau >1500PV

Sabah dan Sarawak:
1a. Pakej Keahlian Biasa - RM60 + RM12 (Kos Penghantaran)
1b. Pakej Keahlian Biasa (B) - RM50 + RM12 (Kos Penghantaran)
2a. Pakej Keahlian Higoat - RM265 + RM22 (Kos Penghantaran)
2b. Pakej Keahlian Keluarga Sihat - RM265 + RM22 (Kos Penghantaran)
3. Pakej Stokis >RM3000 atau >1800PV
 

Pos Terkini

HRGroup2u.net's Fan Box

Usrah Agro Farm Enterprise (SA0109193-T) Copyright © 2009

This Blog is Best Viewed with IE 1024 by 768 pixels. Mozilla Firefox is Not Supported at the moment.

Penafian:
Ini adalah blog peribadi atau blog usahawan "HRGroup2u.Net". Tiada kaitan dengan Syarikat MLM yang disertai. Untuk pertanyaan dan keterangan lanjut mengenai produk, sila hubungi HR Marketing Sdn. Bhd. di talian 04-7711448 atau layari laman web rasmi www.hrgroup2u.com.