Pages

3/20/2011

Topeng Muka Susu Kambing HiGoat, Madu dan Putih Telur

Wajah yang kusam, hitam tidak bermaya disebabkan oleh kesan terdedah terus kepada pancaran matahari kini boleh dihilangkan dengan "masker" buatan sendiri dari bahan-bahan yang ada di dapur anda. Rawatan sebegini sebenarnya dapat membantu masalah kulit wajah yang dihadapi.

Untuk mendapatkan kulit wajah yang segar, putih bersih dan kulit wajah yang tegang bukanlah sesuatu yang sukar atau memerlukan kos belanja pergi ke spa atau membeli produk kosmetik yang tinggi. Anda boleh cuba membuat topeng muka (facial mask) dari susu kambing HiGoat, madu dan putih telur yang ternyata berkesan menghilangkan kesan hitam pancaran matahari, kulit mengelupas, menghilangkan kekotoran jeragat atau "black head" pada wajah, menegangkan kulit wajah dan memberikan kesegaran. Perawatan ini tidaklah memerlukan kos yang tinggi tetapi ia mudah dilakukan di rumah sahaja setiap hari.

Bahan "Masker"

1 biji telur (ambil putih telur sahaja)

1/2 camca madu lebah asli

1 peket (sachet) susu kambing HiGoat

Campurkan ketiga-tiga bahan tersebut dan kacau sehingga rata.

Sebelum itu, cuci wajah anda dengan air suam untuk menghilangkan kekotoran dan minyak serta membuka pori-pori kulit wajah. Lap dengan tuala "good morning" sehingga kering.

Sapukan Campuran "Masker" di Wajah

Sapukan campuran "masker" tersebut pada wajah anda menggunakan berus dan elakkan menyapunya di kawasan mata. Biar sehingga 10 atau 15 minit sehingga lapisan tersebut kering sebelum dicuci dengan air sejuk untuk menutup semula pori-pori kulit wajah dan membersih.

Pasti selepas itu anda akan rasa kulit wajah anda menjadi tegang, bersih dan segar. Dan yang paling penting, ia dapat melembutkan kulit wajah anda.

Anda boleh lakukannya atau mengulanginya seminggu sekali untuk menghilangkan garis-garis halus kesan kedutan di wajah anda selain dari melembutkan kulit wajah serta memberikan kesegaran.

Selamat mencuba.


Tip: Ratu Cleopatra yang terkenal memiliki wajah dan kulit yang cantik menggunakan susu kambing dengan mengamalkan "mandi susu" untuk mendapatkan kulit yang cantik, gebu dan lembut.

0 Komentar:

Post a Comment

Promosi Keahlian:

Semenanjung Malaysia:
1a. Pakej Keahlian Biasa (A) - RM50 + RM9 (Kos Penghantaran)
1b. Pakej Keahlian Biasa (B) - RM50 + RM9 (Kos Penghantaran)
2a. Pakej Keahlian Higoat - RM230 + RM12 (Kos Penghantaran)
2b. Pakej Keahlian Keluarga Sihat - RM230 + RM12 (Kos Penghantaran)
3. Pakej Stokis >RM3000 atau >1500PV

Sabah dan Sarawak:
1a. Pakej Keahlian Biasa - RM60 + RM12 (Kos Penghantaran)
1b. Pakej Keahlian Biasa (B) - RM50 + RM12 (Kos Penghantaran)
2a. Pakej Keahlian Higoat - RM265 + RM22 (Kos Penghantaran)
2b. Pakej Keahlian Keluarga Sihat - RM265 + RM22 (Kos Penghantaran)
3. Pakej Stokis >RM3000 atau >1800PV
 

Pos Terkini

HRGroup2u.net's Fan Box

Usrah Agro Farm Enterprise (SA0109193-T) Copyright © 2009

This Blog is Best Viewed with IE 1024 by 768 pixels. Mozilla Firefox is Not Supported at the moment.

Penafian:
Ini adalah blog peribadi atau blog usahawan "HRGroup2u.Net". Tiada kaitan dengan Syarikat MLM yang disertai. Untuk pertanyaan dan keterangan lanjut mengenai produk, sila hubungi HR Marketing Sdn. Bhd. di talian 04-7711448 atau layari laman web rasmi www.hrgroup2u.com.