Pages

3/24/2011

Nasi Lemak Kopi SpyHRu

Hujan lebat mencurah-curah tak henti-henti seawal pagi hari Selasa. Sempat membeli 3 bungkus nasi lemak di gerai "Cik T" di persimpangan tepi jalan nak memasuki ke kawasan taman perumahan Blok 16, Bandar Tasik Puteri. 3 bungkus nasi lemak telur goreng mata kerbau semuanya berharga RM4.50 untuk isteri, anakku yang berusia 4 tahun yang masih lagi belum bersekolah dan untuk santapan diriku di pagi yang sejuk dingin ini.

Isteriku membancuh secawan kopi SpyHRu panas untuk ku. Sambil menatap komputer riba membaca kisah John Terry yang akan kembali meneraju pasukan bola sepak England yang sebelum ini telah disingkirkan kerana pendedahan yang dibuat oleh akhbar tentang kehidupan peribadinya yang bermasalah.

Beliau berkata penyertaan dirinya semula sebagai Kapten England mungkin tidak akan disenangi oleh rakan-rakan sepasukan tetapi itu bukanlah menjadi satu halangan kepada beliau. Beliau, kapten pasukan yang berpengalaman menyahut cabaran bahawa akan gigih dan mengikuti apa sahaja yang telah direncana oleh jurulatih pasukan Fabio Capello dan untuk kebaikan pasukannya.

Sekali-sekala aku menyudu nasi lemak ke mulut sambil menghirup kopi SpyHRu panas perlahan-lahan. Memang enak dan lazat sambil membaca perkembangan sukan tanah air dan luar negara. Bola sepak memang menjadi sukan 'favorite'ku sedari kecil. Semasa zaman persekolahan, aku telah terpilih mewakili sekolah untuk perlawanan bola sepak Majlis Sukan Sekolah-sekolah Negeri Johor (MSSJ). Tapi bakatku terkubur, aku hanya mampu meneruskan di peringkat MSSJ sahaja kerana ayah dan ibuku lebih mementingkan akademik anaknya dari menjadi seorang pemain bola sepak profesional. Aku akur dengan kehendak ayah dan ibuku kerana aku juga bercita-cita ingin menjadi seorang jurutera. Alhamdulillah, cita-citaku tercapai dan terlaksana sebagai seorang jurutera komputer apabila aku berjaya melanjutkan pelajaran ke peringkat universiti dan memperolehi ijazah pertama, namun ia tidak melunturkan minatku terhadap sukan bola sepak.

Terry dan England dengan misinya untuk menang pada perlawanan Sabtu ini menentang Wales di Stadium Millennium manakala aku dengan misiku selepas ini untuk meneruskan berkarya dan mengemaskini blog promosi susu kambing HiGoat, "Buletin HRGroup2u.net" sambil menyemak dan mendaftarkan keahlian baru bisnes MLM yang sedang aku ceburi secara sepenuh masa sekarang.

Tanpa aku sedari, hujan lebat sudah lama berhenti. Nasi lemakku sudah tinggal pada sudu yang terakhir dan air kopi SpyHRu yang kian sejuk sudah tinggal seteguk dua. Memang asyik bila membaca berita sukan sambil menikmati santapan pagi nasi lemak kopi SpyHRu ini.

0 Komentar:

Post a Comment

Promosi Keahlian:

Semenanjung Malaysia:
1a. Pakej Keahlian Biasa (A) - RM50 + RM9 (Kos Penghantaran)
1b. Pakej Keahlian Biasa (B) - RM50 + RM9 (Kos Penghantaran)
2a. Pakej Keahlian Higoat - RM230 + RM12 (Kos Penghantaran)
2b. Pakej Keahlian Keluarga Sihat - RM230 + RM12 (Kos Penghantaran)
3. Pakej Stokis >RM3000 atau >1500PV

Sabah dan Sarawak:
1a. Pakej Keahlian Biasa - RM60 + RM12 (Kos Penghantaran)
1b. Pakej Keahlian Biasa (B) - RM50 + RM12 (Kos Penghantaran)
2a. Pakej Keahlian Higoat - RM265 + RM22 (Kos Penghantaran)
2b. Pakej Keahlian Keluarga Sihat - RM265 + RM22 (Kos Penghantaran)
3. Pakej Stokis >RM3000 atau >1800PV
 

Pos Terkini

HRGroup2u.net's Fan Box

Usrah Agro Farm Enterprise (SA0109193-T) Copyright © 2009

This Blog is Best Viewed with IE 1024 by 768 pixels. Mozilla Firefox is Not Supported at the moment.

Penafian:
Ini adalah blog peribadi atau blog usahawan "HRGroup2u.Net". Tiada kaitan dengan Syarikat MLM yang disertai. Untuk pertanyaan dan keterangan lanjut mengenai produk, sila hubungi HR Marketing Sdn. Bhd. di talian 04-7711448 atau layari laman web rasmi www.hrgroup2u.com.