Pages

3/21/2011

Puteriku Berbedak Harum 'Fairy Tale'

Wajah Si Puteri kecil "beauty most wanted" berbedak memang amat menarik hati dan melucukan. Belum pandai lagi berdandan solek dengan mekap ala 'model gedik' lenggok pinggul yang leper dan pinggang ramping memperagakan pakaian di atas pentas raga tontonan ramai penggiat seni reka pakaian dan usahawan besar gedung pakaian dan kosmetik terkenal. Lantas sifat kewanitaan sedari kecil telah menampakkan bahawa Si Puteri memiliki naluri menghargai kecantikan yang dimilikinya.

Seperti diajar-ajar selepas sahaja sudah mandi lewat pagi, Si Puteri berusia dua tahun ini akan terus menuju ke meja solek cermin ibunya dan mencapai berus sikat dan bedak HR 'Fairy Tale' yang dibeli oleh ibunya.

Terus sahaja memulas penutup bedak, menuangkan sebanyak-banyaknya bedak tersebut di atas tapak tangan kecilnya dan menyapu ke pipi putih gebu yang lembut. Aduh, sungguh galak dan seronok melihat gelagat Si Puteri bedak HR 'Fairy Tale' ini sehingga wajah bersih yang masih lagi belum dikeringkan selepas mandi menjadi comot bertompok-tompok dek bedak.

Agaknya dia merasa puas dan selesa atau spontan sahaja meniru gelaggat dan aksi kakak-kakaknya tanpa mengetahui tujuan sebenar berbedak harum. Biarkan sahaja melihat peri laku puteriku ini sambil mendengar bebelan ibunya. Naluri kewanitaan sebegini seharusnya dibimbing dan dipupuk sedari kecil supaya Si Puteri dapat menghargai kecantikan anugerah Allah supaya dia dapat berterima kasih dan mengenali tuhan yang menciptakan.

Melihat Si Kecil puteriku ini akan terasa ingin memeluk dan mencium sahaja pipinya yang harum dan lembut. Si Puteri tidak pula takut akan larangan dan bebelan ibunya supaya tidak bermain-main dengan bedak HR 'Fairy Tale' tersebut dan menumpahkannya dari celah jejari montelnya ke atas lantai permaidani merah buatan Mesir yang dibeli di sebuah gedung permaidani terbesar di Kuala Lumpur bahkan tidak sahaja mahu melepaskannya dari genggaman. Terus sahaja selepas menyapukan bedak di pipi, Si Puteri lantas menuju ke cermin melihat wajahnya lalu tersenyum.

Menjeling pula pada Si Ibu, Si Ibu pula sedang menarik nafas panjang lantas melontarkan senyuman melihat gelagat Puterinya. Mana tidak tumpahnya kuah jikalau tidak ke atas nasi.

0 Komentar:

Post a Comment

Promosi Keahlian:

Semenanjung Malaysia:
1a. Pakej Keahlian Biasa (A) - RM50 + RM9 (Kos Penghantaran)
1b. Pakej Keahlian Biasa (B) - RM50 + RM9 (Kos Penghantaran)
2a. Pakej Keahlian Higoat - RM230 + RM12 (Kos Penghantaran)
2b. Pakej Keahlian Keluarga Sihat - RM230 + RM12 (Kos Penghantaran)
3. Pakej Stokis >RM3000 atau >1500PV

Sabah dan Sarawak:
1a. Pakej Keahlian Biasa - RM60 + RM12 (Kos Penghantaran)
1b. Pakej Keahlian Biasa (B) - RM50 + RM12 (Kos Penghantaran)
2a. Pakej Keahlian Higoat - RM265 + RM22 (Kos Penghantaran)
2b. Pakej Keahlian Keluarga Sihat - RM265 + RM22 (Kos Penghantaran)
3. Pakej Stokis >RM3000 atau >1800PV
 

Pos Terkini

HRGroup2u.net's Fan Box

Usrah Agro Farm Enterprise (SA0109193-T) Copyright © 2009

This Blog is Best Viewed with IE 1024 by 768 pixels. Mozilla Firefox is Not Supported at the moment.

Penafian:
Ini adalah blog peribadi atau blog usahawan "HRGroup2u.Net". Tiada kaitan dengan Syarikat MLM yang disertai. Untuk pertanyaan dan keterangan lanjut mengenai produk, sila hubungi HR Marketing Sdn. Bhd. di talian 04-7711448 atau layari laman web rasmi www.hrgroup2u.com.